Pro začátek by bylo důležité stanovit si, co to vlastně greenwashing je. Greenwashing je forma dezinformace s cílem u veřejnosti vytvořit nepravdivou pověst ekologicky zodpovědné firmy. Je šířena za účelem zvýšení povědomí o ekologické stránce zboží, služby nebo celkového “zeleného” působení daného produktu. Protože si stále více lidí uvědomuje svůj dopad na planetu, mnoho společností to považuje za velký obchodní potenciál.
Jednoduše firma nebo výrobce změní barvu obalu, inzerují ji na zeleném pozadí a používají obrázky, které vám připomínají přírodu a stromy. Nenechte se tím ale zmást! Tyto výrobky mají často velmi malé rozdíly, které rozhodně nestačí k tomu, aby byly ekologicky šetrné.
Než si tedy koupíte produkt, který je označen “zelenou“ barvou, obrázky a slovy, která naznačují, že je ekologický, důkladně zkontrolujte složení a co za tím produktem doopravdy stojí. Z čeho je vyroben, kde je vyroben, kdo za tím stojí, jak se firma chovala před tím, než přišla s tímto produktem atd.
Greenwashing je rozhodně špatná, neetická stránka podnikání, ale je důležité se v ní orientovat, protože ji stále více firem používá k nalákání nových zákazníků.
